Dodatkowe zabezpieczenia typu „Alarm Samochodowy”

Alarmy spełniają tą samą funkcję co immobilisery, a więc potrzebują autoryzacji do odblokowania, jedynie z tą różnicą, że po braku autoryzacji aktywowany jest alarm. Alarm ten jest różnego rodzaju. Najprostsze alarmy po prostu używają głośnego sygnału dźwiękowego montowanego pod maską samochodu. Najczęściej jest to dokładana syrena. Syrena taka może mieć własną baterię która pozwoli syrence pracować nawet po odłączeniu akumulatora bądź jej odcięciu. To skutecznie odstrasza złodziei. Niestety ma swoje minusy. Łatwo ją odciąć, urwać i wyrzucić. Spotkaliśmy się też jako firma zajmująca się zabezpieczeniami z pianką budowlaną wpuszczoną w syrenkę, która całkowicie po 1 minucie „uciszyła” syrenkę. W nowych autach mamy alarmy obwodowe fabryczne, które włączają sygnał dźwiękowy poprzez tzw. fabryczny „klakson”. Jednak te fabryczne po autoryzacji otwarcia drzwi np. przy próbie „kradzieży na walizkę” automatycznie autoryzują alarm obwodowy i syrena się nie włączy. Innym sposobem alarmowania jest „cichy alarm” np wysłanie wiadomości sms na nasz telefon o próbie włamania czy kradzieży. Najnowocześniejsze systemy alarmowe są w stanie odczytywać dane pojazdu np prędkość czy nawet poziom paliwa, mają wbudowane systemy lokalizacyjne GPS, ale niestety nadal korzystają z funkcji blokady zapłonu na zasadzie przecięcia przewodu rozruchu. Producenci nowych aut które są na gwarancji często blokują takie instalacje słusznie używając argumentacji, że przecinanie oryginlnych przewodów narusza gwarancję pojazdu. Do tego wszelkie autoryzacje takich alarmów są często za pomocą pilotów radiowych, a każdy złodziej od razu przy kradzieży włącza zagłuszacz GPS więc lokalizator nam nic nie pomoże.

NASZA OCENA ZABEZPIECZENIA

Podsumowując dokładane zabezpieczenie typu alarm oceniamy na 4 do 6 na 10 w skali jakości zabezpieczeń samochodowych.

Zobacz także: dodatkowe zabezpieczenie samochodu przed kradzieżą